قید و صفت در زبان ایتالیایی

قید و صفت در زبان ایتالیایی

یکی از نکات گرامر زبان ایتالیایی قید و صفت در زبان ایتالیایی تعرفی یکسان با سایر زبان ها دارند . قید و صفت از تعداد و جنسیت اسم یا فعلی که برای آن به کار می روند تبعیت می کند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .
bella ragazza  دختر زیبا
بریا قید های نیز باید از تعداد و شخص فعل تبیعت کنیم . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد
lui mangia bene  او خوب می خورد
البته برخی قید ها قوانین جداگانه ای دارند و قانون تبعیت قید از فعل به صورت جامع نمی باشد که در مقالات بعدی آموزش زبان ایتالیایی به صورت مفصل به آنها می پردازیم .

قید :

کلمه یا گروهی از کلمات است که به فعل یا صفت یا مسند، مفهومی دیگر را علاوه بر مفهوم خود اضافه می‌کند. مانند جمله «علی تند غذا می خورد » “ali mangia veloce”  که تند “veloce” کیفیت فعل «خوردن mangiare» را نشان می‌دهد و چگونگی انجام یافتن فعل یا مفهوم صفتی یا معنی کلمه دیگری را به چیزی از قبیل زمان، مکان، حالت و… مقیّد می‌سازد.
Bellissimo خیلی زیبا
Legalmente  قانونی

صفت:

کلمه ای است که همراه اسم می آید و حالت و چگونگی اسم را توضیح میدهد .  مثال: گل زیبا bella fiore= زیبا “bella” صفت است زیرا حالت گل “fiore” را بیان کرده و گل موصوف است.
Grande بزرگ
Legale  قانونی

 نحوه ساختن قید و صفت عالی مطلق در ایتالیایی

در زبان ایتالیایی برای این کار ابتدا حروف صدا دار را از انتهای صفت یا قید حذف و به جای آن “issiomo” می آوریم . همانطور که قبلا اشاره کردیم کلمه ساخته شده تابع جنسیت و تعداد اسم خود است .
قید و صفت در زبان ایتالیایی
برای اسم های مفرد مونث کافی است حرف صدا دار از انتهای آنها حذف و به جای آن “mente” اضافه کنیم .
قید و صفت در زبان ایتالیایی
حرف e از انتهای کلمات مختوم به re  و le  حذف می شود .

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر استفاده کنید .

Comments

Popular posts from this blog

تفاوت استفاده از l’imperfetto و Passato Prossimo در ایتالیایی

آموزش اینترنتی زبان ایتالیایی - قسمت اول درس یک کتاب نوو اسپرسو یک