زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی ( La Lingua Italiana یا Italiano ) از شاخه‌های زبان لاتین است و با زبانهایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، رومانیایی و پرتغالی شباهاتهای زیادی دارد . در بین زبانهای لاتین، ایتالیایی بیشترین واژگان مشترک با لاتین و نزدیک‌ترین زبان به آن است. البته لازم به ذکر است زبان ایتالیایی شباهت بسیاری نیز به زبان انگلیسی از نظر لغات دارد .
این زبان  در ایتالیا ، سوئیس ، اتیوپی ، مالت ، واتیکان ، سان مارینو ، ونزوئلا،کرواسی ، مراکش ، اسلوونی ، لیبی ، تونس ، سومالی ،  اریتره ، جزیره کرس وشهر نیس فرانسه (هردو پیشتر جزو خاک ایتالیا بودند) ، آمریکا ، کانادا ، استرالیا ، آلبانی ، بخش‌هایی از کشور آرژانتین و قسمت‌هایی از برزیل استفاده می شود .
زبان ایتالیایی یکی از زبان های شیرین و پر مخاطب در دنیای امروز توجه بسیاری از زبان آموزان را به سوی خود جلب کرده است .

گرامر زبان ایتالیایی :

گرامر یا Grammar به معنی ساختار و سیستم یک زبان است . یعنی همان دستور زبان . مردم اغلب اوقات گرامر را به عنوان قوانین یک زبان تعبیر می کنند در صورتی که این طور نیست. این طرز فکر مستلزم این است که ابتدا کسی قوانینی برای صحبت کردن گذاشته باشد و بعد مردم طبق آن شروع به صحبت کرده باشند.

اسم در زبان ایتالیایی

اسم ها در زبان ایتالیایی دارای جنسیت و تعداد هستند که میتوان از روی حرف آخر کلمه بدان پی برد. البته برخی استثنا ها هم وجود دارند اما بدلیل اندک بودن میتوان گفت که تشخیص جنسیت و تعداد از روی حرف آخر اسم یک قانون نسبتا کلی است .
جنسیت و تعداد اسامی

حروف تعریف معین در زبان ایتالیایی

در ایتالیایی برای معرفه کردن اسامی از حروف تعریف متفاوتی با توجه به تعداد ، جنسیت و حرف آغازین اسم استفاده می شود . برای مثال از حرف تعریف LA برای اسامی مفرد مونث که حرف آغازین بیصدا داشته باشند استفاده می شود.

حروف تعریف نامعین در زبان ایتالیایی

برای نکره کردن یا نامعین کردن حروف در حالت مفرد از un (یک) و مشتقات آن و برای نکره کردن اسامی جمع از degli و مشتقات آن استفاده می کنیم .

افعال در زبان ایتالیایی

افعال در زبان ایتالیایی صرف می شوند . برخی افعال صرف شدن قاعده مند و برخی دیگر بدون قاعده صرف می شوند .  فعل یا کارواژه به بخشی از سخن گفته می‌شود که نمایانگر کار انجام شده یا یک رویداد یا یک حالت باشد.

اصطلاحات پرکاربرد ایتالیایی

زبان یاتالیایی بسیار شیرین و آهنگین است . در این قسمت برخی اطلاحات پرکاربرد ایتالیایی را به شما معرفی می کنیم . کشور ایتالیا هر ساله بسیاری توریست را  به دلیل جاذبه های گردشگری و تاریخی جذب می کند . یاد گرفتن برخی اصطلاحات می تواند ما را در یادگیری سرعتر و بهتر یک زبان یاری کند .
  • ciao سلام
  • come stai / come sta ؟ چطوری
  • Bene grazie  خوبم مرسی
  • و ….

آزمون های زبان ایتالیایی

آزمون ها برای یادگیری هر زبان و تخمین میزان مهارت حیاتی هستند . در زبان ایتالیایی نیز برای خارجی زبان ها آزمون های متعددی مانند آزمون چیلز و آزمون چلی مورد تایید دولت و دانشگاه های ایتالیا می باشند . آزمون مهارت آلفا تست نیز برای تخمین میزان مهارت در رشته های پزشکی و معماری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند گرفته می شود .

آزمون سفارت ایتالیا  یا آزمون CILS

این آزمون توسط Universita per Stranieri di siena  طراحی شده است مورد قبول وزارت امور خارجه  ایتالیا می باشد و توسط اکثر دانشگاه های و مراکز آموزشی ایتالیا مورد قبول می باشد. این آزمون که دارای ۴ سطح فوق مبتدی ، مبتدی ، متوسط و پیشرفته می باشد
در ایران زبان آموزان ایتالیایی می توانند پس از شرکت در آزمون سفارت و کسب نمره قبولی ویزای ایتالیا جهت ادامه تحصیل در این کشور را اخذ نمایند . البته لازم به ذکر است این متد به ۲ صورت
۱- شرکت در کلاس های سفارت به صورت ترمیک و گرفتن نمره قبولی پس از هز ترم
۲- شرکت در آزمون جامع که در ۱۵ آذر ماه هر سال برگزار شده و در صورت گرفتن نمره قبولی ویزای ایتالیا داده می شود

آلفا تست

آلفا تست نام یک انتشارات در ایتالیا  در شهر میلان است که کتابهایی را جهت آمادگی شرکت در آزمون های ورودی رشته هایی که دارای ظرفیت محدود میباشند تدوین کرده است. این کتابها عموما شامل 3 جلد میشوند که شامل مباحث آموزشی و نمونه سوال میباشند.


زبان ایتالیایی
آموزش زبان ایتالیایی  اغلب در مراکز آموزشی صورت می گیرد و این مراکز در ایران سفارت و مدرسه pietro della valle ایتالیایی می باشد. شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر استفاده کنید .

Comments

Popular posts from this blog

تفاوت استفاده از l’imperfetto و Passato Prossimo در ایتالیایی