آزمون های زبان ایتالیایی

آزمون های زبان ایتالیایی

آزمون های زبان ایتالیایی : برای یادگیری هر زبان نیاز به تلاش و پشتکار در راستای آموزش مناسب هستیم . ابتدا زبان آموز باید نکات دستوری ، لغات کاربردی ، نحوه صحبت کردن و بسیاری مطالب دیگر را به خوبی آموزش ببیند . این کار می تواند توسط اسایتد برتر و یا کلاس های خصوصی مانندکلاس خصوصی زبان ایتالیایی و یا کلاس های عمومی درآموزشگاه های برتر باشد . پس از یادگیری نیاز به سنجش است تا ببینیم در چه مواردی مشکل داریم و باید روی چه نکاتی بیشتر تمرکز کرده و بهتر آنها را بیاموزیم . در این راستا امتحانات و آزمون ها می توانند یم معیار نسبتا کاربردی و مناسب برای سنجش میزان یادگیری باشند . آموزش زبان ایتالیایی

نمونه آزمون های زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی برای سنجش میزان مهارت یک سری آزمون های معتبر تعریف شده اند . در ادامه برخی آزمون های معتبر زبان ایتالیایی را معرفی می کنیم.

آزمون چیلز CILS

از میان آزمون‌های بین‌المللی مهارت در زبان ایتالیایی، یکی از معروف‌ترین آن‌ها آزمونی است که با عنوان آزمون چیلز CILS  یا آزمون سفارت ایتالیامی‌شناسیم و در واقع کوتاه شده‌ی عبارت Certificazione di Italiano come Lingua Straniera است. این آزمون از سال 2015 به عنوان آزمون رسمی سطح ‌‌B1 مدرسه ایتالیایی‌ها (pietro della valle  ) معرفی شد و جای آزمون استرنی داخلی سطح B1 را که قبلاٌ ملاک سنجش مهارت زبانی متقاضیان مهاجرت به ایتالیا بود گرفت. در حال حاضردر صورت قبولی در آزمون cils  شما می توانید از سفارت ایتالیا جهت ادامه تحصیل ویزا بگیرید .
آزمون چیلز CILS
آزمون چیلز CILS توسط دانشگاه سیه‌نا (Siena) ایتالیا در سطوح مختلف A1 تا C2 طبق چارچوب استاندارد سطح‌بندی زبان‌های خارجی اتحادیه اروپا طراحی و آماده می‌شود و هر سال دو مرتبه در ماه‌های ژوئن (آذر-دی) و دسامبر (خرداد-تیر) در مراکز متعدد در سراسر جهان برگزار می‌شود. سوالات از دانشگاه‌های سیه‌نا برای این مراکز ارسال شده، آزمون برگزار می‌شود و نهایتا پاسخ‌نامه‌ها و فایل ضبط شده آزمون گفتاری (Orale) برای این دانشگاه ارسال شده و نتایج نهایی را این دانشگاه اعلام می‌کند.

امتحان CELI

امتحان مشابه دیگه ای هم توسط دانشگاه دانشجویان خارجی شهر پروجا (Università per Stranieri di Perugia)، برگذار میشه به نام  CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana)، که اونم تو پنج سطح، واسه دانشجویان خارجی برگذار میشه. این آزمایش بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپاست و شرکت کنندگان باید قادر باشن تو هر وضعیت و موقعیتی حداقل ارتباط لازم رو برقرار کنن و شامل خوندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن میشه.
موسسه امتحانات زبان اروپا (Association of Language Testers in Europe) یا ALTE، به این امتحان از ثبت نام ، تا نمره دهی و مواد درسی، نظارت کامل دارد. این امتحان درماههای ژوئن و نوامبر برگزار میشه و دانشجویان فقط نمره قبول یا رد رو میگیرن .

آزمون آلفا تست (Alpha Test)


هرچند آزمون آلفا تست میزان مهارت زبان ایتالیای را مورد بررسی قرار نمیدهد ولی به عنوان یکی از آزمونهای مهم جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و معماری در ایتالیا می باشد . آلفا تست نام یک انتشارات در ایتالیا  در شهر میلان است که کتابهایی را جهت آمادگی شرکت در آزمون های ورودی رشته هایی که دارای ظرفیت محدود میباشند تدوین کرده است. این کتابها عموما شامل 3 جلد میشوند که شامل مباحث آموزشی و نمونه سوال میباشند.
آزمونهای ورودی دانشگاه ها معمولا در ماه سپتامبر در ابتدای هر سال تحصیلی برگزار می گردد و داوطلبها میبایست امتیاز قبولی برای ورود در رشته های مختلف تحصیلی را کسب نمایند. البته دانشجویان خارجی دارای ظرفیت جداگانه ای در دانشگاه ها میباشند و لازم نیست که با دانشجویان ایتالیایی رقابت کنند. آزمون های ورودی دارای 60 سوال و به صورت تستی چهار جوابی میباشند و دارای نمره منفی نیز میباشد.

سایت آزمون زبان ایتالیایی

برخی سایت ها نیز زبان ایتالیایی را آموزش و امتحنمی گیرند . تست-ایتالیایی یکی از این سایت ها است که میتوان در آن بدون نیاز به ثبت نام آزمون داد و میزان مهارت زبان ایتالیایی خود را تخمین زد .
آزمون های زبان ایتالیایی

Comments

Popular posts from this blog

تفاوت استفاده از l’imperfetto و Passato Prossimo در ایتالیایی